Alena
Beauty Content Creator and Editor
Nenašli ste produkt? Pošlite nám ho a my ho zaradíme obvykle do 48 hodín.
Ďakujeme Aj vďaka vám je Lakrem lepší.
Spoločnosť Avon, ktorá bola dlhé desaťročia synonymom pre predaj kozmetiky cez sieť samostatných predajcov, čelí vážnym finančným problémom. Firma, ktorá bola založená už v roku 1886 v USA, získala v minulosti silné postavenie na svetovom trhu s kozmetikou vďaka svojmu inovatívnemu prístupu k priamemu predaju. Dnes sa však Avon potýka s mnohými výzvami, ktoré ju dostali v USA do bankrotu.
Avon bol dlho považovaný za pioniera v oblasti predaja kozmetických výrobkov prostredníctvom tzv. „Avon lady“, teda nezávislých predajkýň, ktoré navštevovali zákazníčky priamo u nich doma. Tento osobný prístup a sieť nezávislých predajcov zabezpečili spoločnosti celosvetový úspech. Avšak Avon sa postupne musel prispôsobiť digitálnemu svetu a meniacej sa dynamike trhu.
V posledných rokoch sa Avon potýkal s poklesom tržieb a stratou zákazníckej základne. Dôvodov je viacero:
Zmena nákupných zvykov zákazníkov: Tradičný model predaja „z domu do domu“ bol prekonaný modernými technológiami. Nástup online nákupov a rozmach e-commerce spôsobili, že zákazníci čoraz častejšie preferujú nákupy online namiesto osobného kontaktu s predajcom.
Silná konkurencia: Kozmetický trh sa stal veľmi konkurenčným. Veľkí hráči ako L'Oréal, Estée Lauder a mnohé menšie značky, ktoré dominujú na sociálnych sieťach, sú pre Avon vážnou výzvou. Konkurencia zo strany online influencerov a značiek, ktoré cielia na mladšiu generáciu, oslabili tradičný trh Avonu.
Zlá finančná situácia: Avon mal v posledných rokoch problémy s udržaním finančnej stability. Napriek niekoľkým reorganizáciám a zníženiu počtu pracovníkov firma nebola schopná zvrátiť svoj finančný pokles.
Nedostatok inovácií: V kozmetickom priemysle sú inovácie a trendy kľúčové. Avon, ktorý bol kedysi považovaný za modernú značku, zaostal za konkurenciou, pokiaľ ide o nové technológie a marketingové stratégie, ako sú používanie sociálnych médií a influencerov.
V roku 2019 došlo k významnej zmene, keď spoločnosť Avon kúpila brazílska firma Natura & Co, ktorá sa snažila o záchranu značky a jej opätovné začlenenie do globálneho trhu. Avšak ani tento krok zatiaľ nepriniesol želané výsledky.
Pandémia COVID-19 takisto tvrdo zasiahla predajné modely Avonu. Zákazníci obmedzili fyzické kontakty a prešli na online nakupovanie. Avon, ktorý sa snažil prispôsobiť sa tejto novej realite, však narážal na problémy s infraštruktúrou a stratégiou.
Budúcnosť spoločnosti Avon zostáva neistá. Hoci firma stále funguje a má lojálnu zákaznícku základňu, tlak zo strany konkurencie a neustále meniace sa nákupné zvyky zákazníkov predstavujú vážnu hrozbu. Avon sa snaží o reštartovanie svojho podnikania prostredníctvom online platforiem, ale otázkou zostáva, či bude schopný prilákať nové generácie zákazníkov, ktorí preferujú moderné prístupy k nakupovaniu kozmetiky.
Budúcnosť Avonu na Slovensku je zatiaľ neistá, no momentálne spoločnosť stále funguje a aktívne pôsobí na trhu. Hoci globálne Avon čelí vážnym finančným problémom, na Slovensku má firma stále svojich zákazníkov a lojálnu predajnú sieť.
Beauty Content Creator and Editor
Beauty nadšenkyňa, ktorá si potrpí na kvalitné skin care produkty. Neustále hľadá nové a lepšie produkty, a vždy sa s radosťou nechá zlákať na novinky. Bez SPF a rozjasňovača ani nevykročí z domu.
Dekoratívna kozmetika Vybavte si svoj beauty kútik a vytvorte si miesto pre seba
Dekoratívna kozmetika Phibrows microblading – najkvalitnejšie tetovanie obočia?(osobná skúsenosť)
Dekoratívna kozmetika Ako zistiť svoj podtón pleti a vybrať si tak správny make-up
Dekoratívna kozmetika Laminácia obočia – stojí skutočne za vyskúšanie alebo je to len ďalší z mnohých trendov?
Dekoratívna kozmetika Prečo je make-up po nanesení oranžový či tmavší a ako tomu možno predísť?
Dekoratívna kozmetika Rozmazaná riasenka? Toto sú 2 riešenia, ktoré zaručene fungujú